درود بر پارسی زبانان
جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر .«امام خمینی (ره)»

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود فراوان خدمت شما دوستان عزیز

خواستم با این پست چند تا خبر بهتون بدم .

نخست اینکه به خاطر داشتن محدودیت دسترسی به اینترنت مخصوصا در باره ی سرعت ایترنت اگر پند ویا قصد تبادل لینک و یا هر پیام دیگری که برای این جانب دارید ممکن است که با کمی تاخیر پاسخ بگیرید که از این بابت از شما پوزش می طلبم .

دوم این که به طلف خدا می خواهیم چند قطعه آهنگ در باره ی میهن عزیزمان ایران را روی تارنما قرار دهیم . امیدواریم که از این آهنگ ها لذت ببرید .

سوم این که دوستانی در باره ی آیا می دانید های ایرانی پرسیده بودند که آیا تمام شده یا نه . در پاسخ این دوستان نخست سلام عرض کرده و دوم نه تمام نشده به دلیل امتحانات و گرفتاری های پیش آمده نتوانستم کامل آماده سازی کرده و ارائه کنم که بازهم پوزش می طلبم .

چهار این که باز به لطف و عنایت الهی در حال جمع آوری اسامی دانشمندان ایرانی می باشیم تا در باره ی آن ها نیز مطالبی هرچند کوتاه به شما ارائه کنیم . امید واریم که خدا یار و یاورمان باشد .

چو ایران نباشد تن من مباد

The M.F

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 29 دی 1390برچسب:, :: 1:0 :: توسط : The M.F

 

توس پسر نوذر

توس پسر نوذر یکی از پلوانان بزرگ شاهنامه و سپهدار سپاه ایران است. وی ملقب به زرینه‌کفش است.

پدر وی نوذر شاه ایران بود که در جنگ با تورانیان به دست افراسیاب اسیر و سپس کشته شد. پس از مرگ نوذر بزرگان ایران به دلیل اینکه توس و گستهم فرزندان وی را لایق پادشاهی نمی‌دیدند شخص دیگری به نام زو را به شاهی برگزیدند.

توس در جنگهای بسیاری به عنوان سپهدار ایران حضور دارد. وی در یکی از جنگها که فرماندهی سپاه ایران برای جنگ با تورانیان را از طرف کیخسرو بر عهده دارد با بی تدبیری موجب کشته شدن فرود برادر کیخسرو می‌شود.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 25 دی 1390برچسب:, :: 21:49 :: توسط : The M.F

 

تهمینه

در شاهنامه، تَهمینه دختر شاه سمنگان (از سرزمین‌های توران)، همسر رستم و مادر سهراب است.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 20 دی 1390برچسب:, :: 21:49 :: توسط : The M.F

 

تخوار

تُخوار از نجبای توران و دوست فرود پسر سیاوش است.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 15 دی 1390برچسب:, :: 21:48 :: توسط : The M.F

 

عید کریسمس و زادروز حضرت عیسی پسر مریم (به روایت برخی مسیحیان) بر تمام مومنان مخصوصا مومنان دین الهی حضرت مسیح (علیه السلام) مبارک و تهنیت باد .


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 11 دی 1390برچسب:, :: 5:0 :: توسط : The M.F

 

بیژن پسر گیو

بیژن از پهلوانان نامدار شاهنامه است. او پسر جوان و ماجراجوی گیو و مادرش بانو گشسپ دختر رستم بود.

در شاهنامه بیژن که تنها فرزند گیو و در چشم پدر سخت عزیز است، غالباً از سوی پدر به خاطر خیره‌سری‌ها و جوانی‌کردن مورد ملامت قرار می‌گیرد. از ماجراهای مفصل بیژن می‌توان به داستان بیژن و گرازان و به تبع آن بیژن و منیژه اشاره کرد. از دیگر کارهای سترگ او (مندرج در شاهنامه) نبرد با فرود پسر سیاوش، کشتن پلاشان تورانی و نیز کشتن هومان پهلوان تورانی در نبردی تن‌به‌تن و نیز کشتن رویین پهلوان تورانی در جنگ دوازده رخ است. درفش بیژن «پرستار پیکر» بود. او از دوستان بسیار نزدیک گستهم پهلوان ایرانی بود و در نبردهای ایرانیان به کین‌خواهی سیاوش در زمان پادشاهی کیخسرو، حداقل گستهم را دو بار از مرگ (که یک بار آن حتمی‌است) رهاند.

بیژن در نهایت به همراه گیو و بسیاری دیگر از پهلوانان، پس از عروج کی‌خسرو به آسمان، در راه برگشت در توفان برف ناپدید شد.

منظومه‌ای نیز به نام بیژن نامه وجود دارد در حدود ۱۴۰۰ تا ۱۹۰۰ بیت از عطایی رازی شاعر برزو نامه. بخش بزرگی از آن ملتقط با داستان بیژن و گرازان و بیژن و منیژه است.

بیژن تاریخی (اشکانی)

احتمالاً شخصیت بیژن همچون بسیاری دیگر از گودرزیان اصلی اشکانی داشته است. بیژن را گاه نام خانوادگی اخلاف گودرز می‌دانند.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 دی 1390برچسب:, :: 21:45 :: توسط : The M.F

 

بیدرفش

بیدِرَفش از پهلوان لشکر ارجاسب شاه توران در دوران شاهی گشتاسب است. او در جنگ دینی ایرانیان با تورانیان زریر برادر گشتاسب را کشت و خود نیز در آن جنگ به دست اسفندیار کشته شد.

بیدرفش به معنی بی‌تابش و بی‌نور است.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 5 دی 1390برچسب:, :: 21:44 :: توسط : The M.F

 

به‌آفرید دختر گشتاسپ

به‌آفرید /بِهْ‌آفَریی د/ دختر گشتاسپ، شخصیتی اسطوره‌ای نیمه‌تاریخی در اساطیر ایران است. نام او در شاهنامه به صورت به‌آفرید و در تاریخ طبری به صورت باذافره و فاذافره آمده‌است. وی به همراه خواهرش، همای، به دست خیونان اسیر می‌شود و سرانجام برادرش اسفندیار ایشان را می‌رهاند.

در اوستا

این نام در اوستا به گونه ی  واریذکنا آمده‌است. در اوستا یشت نهم، گِوش‌ یَشت (درواسپ یَشت)، کرده ی  هفتم بند ۳۱ آمده‌است: «مرا این کامیابی ارزانی‌دار که «تَثریاونت» دٌژدین را براندازم، که «سپنج اوروشک»یِ دیوپرست را براندازم، که دیگر باره «همای» و «واریذکنا» را از سرزمین خیون‌ها به خانمان بازگردانم، که سرزمین‌های خَیونها را برافگنم: پنجاهها صدها، صدها هزارها، هزارها ده‌هزارها، ده‌هزارها صدهزارها.»

در شاهنامه

دگر دختر شاه به‌آفرید

که باد هوا هرگز او را ندید

به خواری ورا زار برداشتند

برو باره و تاج نگذاشتند

در شاهنامه از به‌آفرید و همای به عنوان دختران گشتاسپ و خواهران اسفندیار یاد شده‌است. وقتی به گشتاسپ خبر می‌رسد که تورانیان دخترانش را اسیر کرده‌اند و ارجاسب آنان را به رویین‌دژ برده‌است. از پسرش اسفندیار می‌خواهد که برای نجات خواهران‌اش دست به‌کار شود. اسفندیار در کسوت بازرگانان به دژ رویین می‌رود و در آن‌جا خواهران خود را با لباسی پاره و سربرهنه و گریان می‌بیند. با آن‌ها مخفیانه ارتباط برقرار می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد چند روز صبر کند تا راه چاره‌ای پیدا کند. سرانجام اسفندیار ارجاسب را می‌کشد و به‌آفرید و همای را نجات می‌دهد.

در تاریخ طبری

این نام در تاریخ طبری باذافره ضبط شده‌است. البته در بخش‌های دیگری از دستنویس‌های این تاریخ، فاذافره آمده‌است. طبری می‌نویسد: خرزاسف (=ارجاسب) دفترها بسوخت و لهراسف و هیربدان بکشت و آتشکده‌ها ویران کرد و بر اموال و گنج‌ها تسلط یافت و دو دختر بشتاسب (= گشتاسب) را که یکی خمانی (هومایا، همای) و دیگری باذافره نام‌داشت اسیر کرد. این نام را گردایزدی اوفیه آورده‌است.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 3 دی 1390برچسب:, :: 21:43 :: توسط : The M.F

درباره تارنما
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و درود فراوان. این تارنما صرفا برای یاد آوری گذشته ی گهر بار ایران اسلامی می باشد . تاریخ و تمدنی که باعث افتخار ایرانیان شده است . ایرانیانی که در عصر جاهلیت دنیا یگانه پرست بودند . این دلیلی بر نژاد پرستی و تعصبات نژادی نیست بلکه به عنوان هم میهن تاریخ کشورمان را تحسین می کنیم. در این تارنما هیچ گونه هدف سیاسی یا تبلیغی نداشته و نخواهیم داشت . هم چنین به این اعتقاد راسخیم که برای نشان دادن سربلندی ایران عزیز هیچ نیازی به زیر پا گذاشتن ادب و همچنین توهین به اقلیت ها ی قومی در سرتاسر دنیا به ویژه در ایران اسلامی نمی باشد . پس از دوستان گرامی درخواست می کنم اگر مواردی غیر از موارد ذکر شده را در این تارنما مشاهده نمودند ، به این جانب اطلاع دهند . چو ایران نباشد تن من مباد . The M.F
واپسین پست ها
نگارندگان
دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا تارنمای این جانب را را با عنوان کوروش کبیر «پیامبر الهی» به آدرس the-great-cyrus.mihanblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 55
بازدید ماه : 54
بازدید کل : 2774
تعداد مطالب : 179
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1