درود بر پارسی زبانان
جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر .«امام خمینی (ره)»

 

جشن سَده، یکی از جشن‌های همگانی ایران کهن، با افروختن خرمن هیزمی که برزگران، از پگاه گرد آورده‌اند، آغاز می‌شود. جشن سده یک جشن ملی است و به هیچ دین و مذهبی مرتبط نیست.

جشن سده در شاهنامه

داستان پدیدآمدن آتش و بنیاد نهاندن جشن سده در شاهنامه بدین گونه آمده است که هوشنگ با چند تن از نزدیکان از کوه می‌گذشتند که مار سیاهی نمودار شد. هوشنگ سنگ بزرگی برداشت و به سوی آن رها کرد. سنگ به کوه برخورد کرد و آتش از برخورد سنگ‌ها برخاست :

البته دکتر خالقی مطلق و دکتر رضا مرادی غیاث آبادی داستان کشف آتش در زمان هوشنگ را الحاقی می دانند. اولی بر مبنای مطالعات نسخه شناسی و دومی بر اساس یافته های باستان شناسی.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 14 مرداد 1390برچسب:, :: 5:0 :: توسط : The M.F

 

با سلام

تا کنون فکر کرده اید که چرا برخی از بزرگان در زمان های قدیم از دین اسلام آسیب دیده و خود را بی نیاز از آن می دانستند ؟

این موضوع را با مثالی برایتان روشن می کنم.

اگه شخصی نتواند شطرنج را به خوبی بازی کند می تواند بعد از باخت تمام تقصیر ها را بر سر قوانین شطرنج بریزد و آن ها را ناقص شمارد و خود او مرجع این بازی شود ؟

یا کسی که نمی تواند به درستی از زبان خویش استفاده کند و یا بی ادبانه سخن کند می تواند بر قواعد زبان ایراد گیرد و یا این که کوتاهی از خود اوست ؟

همان طور که می دانید دین اسلام آخرین دین الهی و به دست بهترین انسان هر دو عالم پیامبر اکرم (صلی اله علیه و آل ) به دست ما رسیده است .

پیامبر ما به دلیل معصومیتشان دین اسلام را به طور کامل از فرشته ی وحی گرفته و آن را تمام و کمال به انسان رسانده اند.

خب بس چه چیزی باعث آسیب دیدن برخی انسان ها از این دین می باشد ؟

نوشته ی زیر را بخوانید:

آیا می دانید : محمد ابن زکریای رازی دانشمند قرن سوم پس از به تنگ آمدن از قوانین اسلامی به صورت کاملا علنی انسان ها را از پیامبری محمد (صلی اله علیه و اله) بی نیاز دانست . وی می گوید : «عقل بزرگترین موهبت خداوند است و به مدد آن می توانیم در این دنیا و آن دنیا سعادتمند شویم و به راهنمایی خِرَد از وجود انبیا مستغنی هستیم .»

شاید باعث تعجب باشد که این سخنان از دانشمندی ایرانی و مسلمان به زبان آمده است . من این متن را به بسیاری از دوستان و نزدیکانم نشان دادم و آنان نیز بسیار متعجب شدند و احتمال من این است که کسی به تاریخ این متن توجه چندانی ندارد.لطفا متن را دوباره بخوانید . و به تاریخ آن نیز توجه کنید.

همان طور که مشاهده کردید این رویداد در قرن سوم پس از پیامبر می باشد که دنیا از وجود مبارکشان بی بهره می باشند . و همچنین به گواهی تاریخ این زمان ، زمانی است که امامان بزرگوارمان نیز در شرایط خفگان می باشند . و مردم نیز از مکاتبه و مصاحبه با آن ها نیز کم توانند .

این زمان به خلفای اموی (لعنت خدا بر آنان باد ) باز می گردد . در این دوره ها حدیث های زیادی جلع و امامان ما مورد آزار آنان واقع می شدند . قوانینی به اسم دین و شریعت به مردم تحمیل می شد .

همان طور که می دانید یزید برای عوام فریبی شراب را بسم الله شروع می کرد و نمازش نیز قضا نمی شد . این جز عقب ماندگی اعراب بیابان گرد و بی فرهنگ بیانگر چیز دیگر نمی باشد و ناراضیان از دین در اصل ناراضیان از شیاطینی که در راس آنان بنی امیه بود و در لباس دین داری ظاهر و اظهار دین داری می کردند و به اسم دین هر کار ناشایستی را انجام می دادند.

هم اکنون می توان  نتیجه گرفت که اگر ما از چیز بر حقی خوشمان نیاید و یا از آن ناراضی باشیم ، یا خودمان بر حق نیستیم و یا آن را به گونه ای نا مطلوب به ما معرفی کرده اند .

بر ایرانی و پارسی بودن خود افتخار کنید .


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 9 مرداد 1390برچسب:, :: 5:10 :: توسط : The M.F

16- آیا می دانید : اولین مردمانی که پا به قاره ی آمریکا گذاشتند ایرانیان و ارتش داریوش بزرگ بوده است و کریستف کلب و واسکودوگاما بر اثر خواندن کتاب های ایرانی که در کتاب خانه ی واتیکان بوده به فکر قاره پیمایی بوده اند .

17- آیا می دانید : کلمه ی شاه راه از راهی که کوروش کبیر بین سارد پایتخت کارون و پاسارگارد احداث کرد گرفته شده است .

18- آیا می دانید : ابوریحان بیرونی به چرخش زمین پی برد ه بود و این گالیله نبوده است که نخستین بار به چرخش زمین اشاره کرده است .

19- آیا می دانید : کوروش بزرگ در شوروی سابق شهری ساخت به نام کورپولیس که خجند امروزی نام دارد .

20- آیا می دانید : اولین هنرستان فنی و حرفه ای در ایران توسط کوروش بزرگ در شوش جهت تعلیم فن و هنر ساخته شد


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 8 مرداد 1390برچسب:, :: 18:6 :: توسط : The M.F

11- آیا می دانید : اولین مردمانی که حروف الفبا را ساختند در 7000 سال پیش در جنوب ایران ایرانیان بودند.

12- آیا می دانید : اولین مردمانی که شیشه را کشف کردند و از آن برای منازل استفاده کردند ایرانیان بودند .

13- آیا می دانید : اولین مردمانی که زغال سنگ را کشف کردند ایرانیان بودند .

14- آیا می دانید : اولین مردمانی که مقیاس سنجش اجسام را کشف کردند ایرانیان بودند .

15- آیا می دانید : اولین مردمانی که به کرویت زمین پی بردند ایرانیان بودند .


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 8 مرداد 1390برچسب:, :: 8:0 :: توسط : The M.F

 

6- آیا می دانید : اولین مردمانی که ذوب فلزات را آغاز کردند ایرانیان بودند.

7- آیا می دانید : اولین مردمانی که کشاورزی را جهت کاشت و برداشت کشف کردند ایرانیان بودند .

8- آیا می دانید : اولین مردمانی که نخ را کشف کردند و موفق به ریسیدن آن شدند ایرانیان بودند.

9 - آیا می دانید : اولین مردمانی که سکه را در جهان ضرب کردند ایرانیان بودند .

10- آیا می دانید : اولین مردمانی که عطر را برای خوشبوشدن بدن اختراع کردند ایرانیان بودند .


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 8 مرداد 1390برچسب:, :: 10:0 :: توسط : The M.F

 

امرداد روز در امرداد ماه که روز هفتم است جشن امردادگان می باشد و به تاریخ خورشیدی برابر ۳ امردادماه است  این  جشن متعلق به  امشاسپند امرتات که مظهر جاودانگی و تندرستی و دیر زیستن است .قبل از هر چیز باید درباره واژه اشتباه مرداد توضیح داده شود؛واژه اوستایی امرداد امرتاته amertata است که به معنای بی مرگی است و اگر الف آن را که پیشوند نفی است از قلم بیاندازیم معنی آِن عوض شده و فرشته بیمرگی  و جاودانگی به دیو نیستی و مرگ تغییر شکل می دهد .زیرا همانطور که امرداد به معنی بی مرگی است مرداد معنی مرگ می دهد .بنابراین شایسته است که این کلمه را امرداد بخوانیم.بطوریکه در بحث امشاسپندان توضیح دادیم این فرشته نماینده آخرین مرتبه کمالاتست . صفات پاک فرشته امرداد و توجه او نسبت  بآبادی زمین و پاکی و نظافت بطور مشروح بیان شد  نظر بهمان صفات پاک و پسندیده است که ایرانیان این روز را جشن می گرفتند و به شادی می پرداختند و خود را برای پیروی از فرشته مذکور آماده می ساختند .ابوریحان در صفحه ۲۵۰ ترجمه فارسی آثارالباقیه می نویسد «مرداد ماه روز هفتم آن مرداد روز است و آنروز را بواسطه اتفاق افتادن دو اسم با هم جشن می گرفتند معنای مرداد آنست که مرگ و نیستی نداشته باشد مرداد فرشته ایست که بحفظ گیتی و تربیت غذاها و دواها که اصل آن نباتات است وزائل کننده گرسنگی و ضرر و امراض می باشد موکل است»

نیاکان ما در این روز به باغها  و مزارع خرم و دلنشین می رفتند و پس از نیایش به درگاه اهورامزدا این جشن را با شادی و سرور در هوای صاف و در دامن طبیعت برگزار می کردند.

جشن امردادگان بر تمامی ایرانیان فرخنده باد.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 7 مرداد 1390برچسب:, :: 5:0 :: توسط : The M.F

 

مطالبی که در زیر به آن ها اشاره می شود می توان از آنان به عنوان  افتخارات ایرانی یاد کرد چرا که اولین ها ایرانیان بودند.

شاید برخی از این یادداشت ها به نظر عجیب و یا حتی دروغ به نظر رسد ولی برای نگاشتن آن از منابع مطمئنی استفاده شده.

بخوانید . لذت ببرید ! به ایرانی بودن خود ببالید و افتخار کنید .

مطالب به صورت کلی بسیار زیاد می باشد ولی به دلیل کمبود فضا این مطالب به صورت هفتگی روی وبلاگ قرار می گیرد .

1- آیا می دانید : اولین مردمانی که سیستم فاضلاب شهری جهت تخلیه آب شهر به بیرون شهر را اختراع کردند ایرانیان بودند .

2- آیا می دانید : اولین مردمانی که اسب را به جهانیان هدیه کردند ایرانیان بودند .

3- آیا می دانید : اولین مردمانی که حیوانات خانگی را تربیت کردند و جهت بهره مندی از آنان استفاده کردند ایرانیان بودند.

4- آیا می دانید : اولین مردمانی که مس را کشف کردند ایرانیان بودند.(به اشاره ی قرآن کریم ذوالقرنین (کوروش کبیر )برای ساختن سد ذوالقرنین از مس مذاب استفاده کرده)

5- آیا می دانید :اولین مردمانی که آتش را کشف کردند ایرانیان بودند .


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 9 تير 1390برچسب:, :: 9:0 :: توسط : The M.F

 

به نام اهورا مزدا، آفریننده جان و خرداز سوی شاهنشاه ایران، یزدگرد به عمرابن خطاب خلیفه تازیان    تو در این نامه ما ایرانیان را به سوی خدای خود که "الله اکبر"نام داده اید، می خوانید و از روی نادانی و بیابان نشینی، خود بی آنکه بدانید ما کیستیم و چه می پرستیم، می خواهید که به سوی خدای شما بیاییم و "الله اکبر" پرست شویم . شگفتا که تو در پایه خلیفه عرب نشسته یی ولی آگاهیهای تو از یک عرب بیابان نشین فراتر نمی رود. به من پیشنهاد می کنی که خدا پرست شوم. ای مردک، هزاران سال است که آریاییان در این سرزمین فرهنگ و هنر، یکتا پرست می باشند و روزانه پنج بار به درگاهش نیایش می کنند. هنگامی که ما پایه های مردمی و نیکو ورزی و مهربانی را در سراسر جهان می ریختیم و پرچم "پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک" را در دست داشتیم، تو و نیاکانت در بیابانها می گشتید و مار و سوسمار می خوردید و دختران بیگناهتان را زنده به گور می کردید تازیان که برای آفریده های خدا ارزشی نمی شناسند و سنگدلانه آنها را از دم تیغ می گذرانند و زنان را آزار می دهند و دختران را زنده به گور می کنند و به کاروانها می تازند و به راهزنی و کشتار و ربودن زن و همسر مردم دست می زنند، چگونه مارا که از همه این زشتیها بیزاریم، می خواهند آموزش خدا پرستی بدهند؟ به من می گویی که از آتش پرستی دست بردارم و خدا پرست شوم؟ ما مردم ایران، خدا را در روشنایی می بینیم. فروغ و روشنایی تابناک و گرمای خورشیدی آتش در دل و روان ما، جان می بخشند و گرمی دلپذیر آنها، دلها و روانهای ما را به یکدیگر نزدیک می کنند تا مردم دوست، مهربان، مردم دار، نیکخواه باشیم و مرادی و گذشت را پیشه سازیم و پرتو یزدانی را در دلهای خود هماره زنده نگهداریم. خدای ما "اهورا مزدای" بزرگ است و شگفت انگیز است که تازه شما هم او را خواسته اید نام بدهید و "الله و اکبر" را برای او بر گزیده اید و او را به این نام صدا می کنید. ولی ما با شما یکسان نیستیم، زیرا ما به نام "اهورا مزدا" مهرورزی و نیکی و خوبی و گذشت می کنیم و به درماندگان و سیه روزان، یاری می رسانیم و شما به نام "الله اکبر" خدای آفریده خودتان دست به کشتار و بدبختی آفرینی و سیه روزی دیگران می زنید.امروز تنها نا یکسانی که مردم ایران با گذشته دارند آن است که ارتش آنها که فرمانبردار "اهورا مزدا" بوده، از ارتش تازیان، که تازه پیرو"الله اکبر"شده اند، شکست خورده اند و مردم ایران به زور شمشیر شما تازیان باید همان خدا را ولی با نام تازی بپذیرند و بپرستند و در روز پنج بار به زبان عربی برایش نماز بگذارند. زیرا "الله اکبر" شما تنها زبان عربی می داند. به تو سفارش می کنم به دل همان بیابانهای سوزان پر سوسمار خویش برگرد و مشتی تازی بیابان گرد و سنگدل را به سوی شهرهای آباد همچون جانوران هار، رها مکن و از کشتار مردم و تاراج دارایی آنان و ربودن همسران و دخترانشان به نام "الله اکبر" خود داری نما و دست از این زشتکاری ها و تبهکاریها بکش.آریاییان، مردمی با گذشت، مهربان و نیک اندیشند. هر جا رفته اند تخم نیکی و دوستی و درستی پاشیده اند. از این رو از کیفر دادن شما برای نابکاریهای تو و تازیان، چشم خواهند پوشید.شما با همان "الله اکبر" تان در همان بیابان بمانید و به شهرها نزدیک مشوید که باورتان بسیار هراسناک و رفتارتان ددمنشانه است.یزد گرد ساسانی


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 17:37 :: توسط : The M.F

 

مفسران و تاریخ‌دانانی که به تطابق ذوالقرنین با کوروش کبیر گواهی داده اند:

و مولایمان علی (علیه السلام) نیز در روایتی به پیامبر بودن ذوالقرنین اشاره ای فرموده اند.

1-  مولانا ابوالكلام آزاد، مفسر بزرگ قرآن و وزیر فرهنگ هند در زمان گاندی در تفسیر مجمع‌البیان

2- ترجمه تفسیر سوره کهف از باستانی پاریزیریال

3-  علامه طباطبایی در تفسیر المیزان

4-  آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی و ده نفر از مفسران بزرگ قرآن در تفسیر نمونه (مانند قرائتی، امامی، آشتیانی، حسنی، شجاعی، عبدالهی و محمدی)

5-  تابنده گنابادی در کتاب سه داستان عرفانی از قرآن

6-  آیت الله میر محمد کریم علوی در تفسیر کشف الحقایق (با ترجمه عبدالمجید صادق نوبری)

7-  حجت الاسلام سید نورالدین ابطحی در کتاب ایرانیان در قرآن و روایات

8-  دکتر علی شریعتی در کتاب بازشناسی هویت ایرانی اسلامی

9-  صدر بلاغی در قصص قرآن

10-  جلال رفیع در کتاب بهشت شداد

11-  دکتر فاروق صفی زاده در کتاب از کورش هخامنشی تا محمد خاتمی

12-  منوچهر خدایار در کتاب کورش در ادیان آسیای غربی

13-  قاسم آذینی فر در کتاب کورش پیام آور بزرگ

 14-  دکتر فریدون بدره‌ای در کتاب کورش در قرآن و عهد عتیق

15-  محمد کاظم توانگر زمین در کتاب ذوالقرنین و کورش

16-  آیت الله سید محمد فقیه استاد اخلاق، حافظ کل قرآن و نماینده مجلس خبرگان دوم

17-  استاد محیط طباطبایی

18-  حجه الاسلام شهید هاشمی نژاد

20-  سر احمدخان بنیان‌گذار دانشگاه اسلامی علیگر هند

و بسیاری از علمای داخلی و ارجی کشور که موارد فوق تنها گوشه ای از آنان می باشد .


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 18:2 :: توسط : The M.F

بسم الله الرحمن الرحیم  

از  عمربن الخطاب خلیفه مسلمین به یزدگرد سوم شاه فارسی

 من آینده خوبی  برای تو و ملتت نمی بینم ، مگر اینکه پیشنهاد من را قبول  کرده و بیعت نمایی . زمانی سرزمین   تو  بر نیمی از جهان شناخته شده  حکومت می  کرد لیکن  اکنون چگونه افول کرده ؟ ارتش تو در تمام جبهه ها شکست خورده و ملت تو محکوم به فناست . من راهی را برای نجات به تو پیشنهاد می کنم . شروع کن به عبادت خدای یگانه ، یک خدای واحد، تنها خدایی که خالق همه چیز در جهان است ما پیغام او را برای تو و جهان می آوریم به ملتت فرمان ده که آتش پرستی را که کذب می باشد ، متوقف کنند و به ما بپیوندند ،  برای پیوستن به حقیقت .الله خدای حقیقی را بپرستید ، خالق جهان را ، الله را پرستش نمایید و اسلام را به عنوان راه رستگاری خود قبول کنید اکنون به راههای شرک و پرستشهای کذب پایان ده و اسلام بیاورید تا بتوانید الله اکبر را به عنوان ناجی خود قبول کنید . با اجرای این تو تنها راه بقای خود و صلح برای پارسیان را پیدا خواهی نمود ،‌ اگر تو بدانی چه چیز برای پارسیان  بهتر است تو این  راه را انتخاب  خواهی کرد ، بیعت تنها راه می باشد .

الله اکبر

خلیفه مسلمین عمربن الخطاب


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 18:11 :: توسط : The M.F
درباره تارنما
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و درود فراوان. این تارنما صرفا برای یاد آوری گذشته ی گهر بار ایران اسلامی می باشد . تاریخ و تمدنی که باعث افتخار ایرانیان شده است . ایرانیانی که در عصر جاهلیت دنیا یگانه پرست بودند . این دلیلی بر نژاد پرستی و تعصبات نژادی نیست بلکه به عنوان هم میهن تاریخ کشورمان را تحسین می کنیم. در این تارنما هیچ گونه هدف سیاسی یا تبلیغی نداشته و نخواهیم داشت . هم چنین به این اعتقاد راسخیم که برای نشان دادن سربلندی ایران عزیز هیچ نیازی به زیر پا گذاشتن ادب و همچنین توهین به اقلیت ها ی قومی در سرتاسر دنیا به ویژه در ایران اسلامی نمی باشد . پس از دوستان گرامی درخواست می کنم اگر مواردی غیر از موارد ذکر شده را در این تارنما مشاهده نمودند ، به این جانب اطلاع دهند . چو ایران نباشد تن من مباد . The M.F
واپسین پست ها
نگارندگان
دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا تارنمای این جانب را را با عنوان کوروش کبیر «پیامبر الهی» به آدرس the-great-cyrus.mihanblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 179
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1